Bouwsteenwinkel in het Nieuws

Hier lees je het allemaal

 
 

Amsterdams Dagblad 25-03-2021

 
 
AMSTERDAM - Het Bussumse bedrijf Bouwsteenwinkel.nl, marktleider in de verhuur van Lego-sets, heeft onlangs een aantal nieuwe Pick Up Points geopend in de Randstad.
Na Bussum, Amsterdam en Haarlem, staan ook Almere, Utrecht en Amersfoort op de planning dit jaar.

Er zijn maar weinig dingen zo leuk als het uitkiezen van een nieuwe Lego-set om te bouwen.
Of je nou 5 jaar oud bent, midden 30 of gepensioneerd.
Er is echter één obstakel: grote Lego-sets zijn duur. Heel duur!
Ben je eenmaal klaar met bouwen dan wordt er minder naar omgekeken.
De opwinding en nieuwigheid neemt af en voor je het weet staat je creatie in een donker hoekje stof te happen.
Geen win-win, maar min-min.

Dit bracht Dennis de Vos, oprichter van de Bouwsteenwinkel.nl, op een idee: “Wat als je gewoon élke Lego-set zou kunnen bouwen, zonder er veel geld aan uit te hoeven geven?”
Zo is in 2017 Bouwsteenwinkel.nl ontstaan.
Lego huren is duurzaam en flexibel: simpelweg online een Lego-set reserveren, bouwen, ermee spelen, bewonderen of laten zien aan je vrienden, afbouwen en weer een nieuwe huren.
Telkens weer, van de kleinste setjes tot de allergrootste bouwwerken.

 
 

Haarlems Dagblad 18-03-2021

 
 
Zelfs het meest uitgebreide bouwwerk moet voor iedereen betaalbaar zijn.
Wie Lego huurt, is geen klant maar een betrokken lid, is een van de andere gedachtes achter Bouwsteenwinkel.nl.
Sinds een maand zijn de beroemde legosteentjes ook te huur in Haarlem, bij de LOCO Fabriek aan de Zijlstraat.
"Iedereen vindt Lego leuk, behalve als je erop gaat staan. Het is een fantastisch product", weet Bart Klaassen, met initiatiefnemer Dennis de Vos de man achter Bouwsteenwinkel.nl.
Aan een tafel vol steentjes in de LOCO Fabriek aan de Zijlstraat is Klaassen aangeschoven om te vertellen over het concept.
Tijdens het interview kan hij, net als de verslaggever, soms nauwelijks van de steentjes afblijven.

 
 

Trouw 19-02-2019

 
 
Lego maakt weer meer winst. Door ontslagen, een Chinese groeimarkt én door in te spelen op filmsuccessen.
Het was even spannend, maar de wereld lijkt toch nog geen genoeg te hebben van de gekleurde steentjes en poppetjes: het Deense Lego groeit weer. In 2018 steeg de omzet van het familiebedrijf met 4 procent naar 4,9 miljard euro.
Dat komt doordat China steeds meer aan het legoën slaat, maar ook doordat het bedrijf slim blijft mee surfen op filmsuccessen als Star Wars en Harry Potter.
Boven verwachting, noemde topman Niels Christiansen de resultaten gisteren tijdens de presentatie van de jaarcijfers.
In 2017 draaide de blokjeskoning voor het eerst in dertien jaar minder winst en omzet dan het jaar ervoor.
Met een winststijging van 3,5 procent is het doel om in 2018 niet nog verder weg te zakken meer dan gehaald.